Després de la lectura del capítol del Carles Melich i la Julia Palou ‘Quins són els fonaments per una educació en valors etics?’ així com el de la Pilar Benejam ‘Las finalidades de las ciencias sociales, la educación para la democracia’ estableixo el meu decàleg personal sobre els principis que haurien de fonamentar la pràctica de la didàctica de l’educació del medi social basats, principalment, en tres valors fonamentals: responsabilitat, llibertat i valors democràtics.
-Responsabilitat. Actuar amb responsabilitat davant de les nostres pròpies actuacions o de les dels altres.
-Respecte. Respectar la dignitat d’un mateix i dels altres.
-Llibertat. Promoure ciutadans lliures i actius en la seva pròpia realitat.
-Democràcia. Promoure actituds i valors democràtics. Enten la democràcia com a defensa de les llibertats individuals i col·lectives i la igualtat entre persones.
-Participació. Educar en la participació ja que sense una ciutadania implicada i participativa la resta de principis quedarien en no-res.
-Argumentació. Dotar d’eines i recursos per tal de promoure una actitud crítica i reflexiva davant la vida que porti a arguments i opinions vàlides.
-Visió heterodoma. Comprendre el món actual com un sistema complex i interelacionat.
-Heteromia. Acceptar punts de vista sobre la realitat i comprendre que la nostra representació és una més de totes.
-Valor cultural. Identificar, comprendre i valorar els trets distintius i plurals de les diferents cultures.
-Visió de futur. Conservar i valorar l’herència natural i cultural.
-Responsabilitat. Actuar amb responsabilitat davant de les nostres pròpies actuacions o de les dels altres.
-Respecte. Respectar la dignitat d’un mateix i dels altres.
-Llibertat. Promoure ciutadans lliures i actius en la seva pròpia realitat.
-Democràcia. Promoure actituds i valors democràtics. Enten la democràcia com a defensa de les llibertats individuals i col·lectives i la igualtat entre persones.
-Participació. Educar en la participació ja que sense una ciutadania implicada i participativa la resta de principis quedarien en no-res.
-Argumentació. Dotar d’eines i recursos per tal de promoure una actitud crítica i reflexiva davant la vida que porti a arguments i opinions vàlides.
-Visió heterodoma. Comprendre el món actual com un sistema complex i interelacionat.
-Heteromia. Acceptar punts de vista sobre la realitat i comprendre que la nostra representació és una més de totes.
-Valor cultural. Identificar, comprendre i valorar els trets distintius i plurals de les diferents cultures.
-Visió de futur. Conservar i valorar l’herència natural i cultural.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada