Passa al contingut principal

Estudiar magisteri vs fer de mestra


Al llarg de les sessions a classe, he assolit nous aprenentatges, he gaudit llegint a autors que refermen les meves postures pedagògiques. He entrat en contradicció amb altres i ho he acabat resolent en forma de síntesis, extraient el més positiu de les dues parts i també abandonant concepcions pròpies que, ara, sento errònies. He restat captivada escoltant a persones interessants…
Sento que em vaig contruint a mi mateixa a través de la meva realitat,
el contacte amb els altres em mostra com estic jo i em permet anar creixent des de diferents punts de vista.
El ‘fer de mestre’ és una carrera que comença a la facultat d’educació però continua al llarg de la meva vida, ha omplert la meva realitat i em motiva de tal manera que sento un nerviosisme creixent, unes ganes cada vegada més grans de poder aplicar tota la teoria exercint aquesta tasca. I sento por, por a equivocar-me, por a no ser prou bona. Segur que és normal però ara és el que jo visc. Només em queda confiar en que ho podré fer, trobaré la meva manera pròpia de treballar, autèntica i vàlida, per poder tirar endavant aquest projecte. Ara encara em queda aprendre dia a dia, i guardar en una llibreta totes les reflexions i recursos que vaig aprenent. Ara aprenc i sóc conscient que mai ho deixaré de fer, perquè com va dir Rebecca Wild l’any passat: mai, ni quan estic de vacances, deixo de pensar com a educadora i deixo de trobar recursos i aprendre arreu on estigui.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ESPAI I TEMPS EN EDUCACIÓ INFANTIL.

A l’aula d’educació infantil ens trobarem amb un grup d’infants que tindran, tots i cadascú d’ells, unes característiques i processos de vida propis. No només això, el context on es trobarà inclosa l’escola serà determinant alhora de configurar-ne els elements més rellevants i s’ha de tenir present que aquestes consideracions afectaran la nostra tasca i faran que cada vegada sigui única. Cal, doncs, tenir present aquests elements alhora de plantejar activitats generadores d’aprenentatge. Ara bé, no només serà important les particularitats i els interessos de cada infant i el seu context propi així com el de l’escola, si no que també s’haurà de plantejar els continguts de tal manera que responguin a una actuació autònoma, constructivista, d’aquest aprenentatge. Quins seran aquest continguts? Aquells que entenguem que s’han d’haver assolit en la nostra etapa, sempre d’acord amb el currículum però, com ja s’ha dit, adaptats a cada moment. Sigui com sigui, els continguts sempre s’haur...

LES PREGUNTES A EDUCACIÓ INFANTIL

Ha estat una tarda dura, el David no ha deixat ‘titere con cabeza’, com se sol dir. No ha realitzat un discurs amable ni molt menys, ho ha avisat: avui vinc fort. Moltes persones encara creuen que el paper de la mestra ha de ser d’acompanyar i ‘ensenyar’ coses als infants. No és així, ha d’acompanyar, estimar i promoure coneixements però, més que ‘ensenyar’, ha de crear situacions d’aprenentatge i guinar el seu propi coneixement a través de preguntes. Què difícil. Jo que aquest any tinc la crisi del final de carrera, on em plantejo si realment sabré treballar tal i com crec, és a dir, tal i com estic aprenent de forma teòrica a les aules de la universitat…no és senzill, per afavorir aprenentatge real i significatiu has d’estar atenta a les seves inquietuds i, a través d’una gran creativitat, idear situacions d’aprenentatge que REALMENT afavoreixin el seu coneixement. I deixa’ls fer, i estar al seu costat formulant les preguntes adients perquè puguin completar coneixements, refl...

Els valors ètics.

Les cites que apareixen en aquesta entrada estan recollides del capítol 2, Quin són els fonaments per a una educació en valors ètica? Parlem de valors, de la importància de mostrar-los, de la impossibilitat d’ensenyar-los i tothom assenteix. I jo, egocèntricament, penso que no és cert. Que la majoria dels que assenteixen i somriuen tenen una concepció molt diferent a la meva i no hi estic d’acord. No hi estic d’acord perquè, precisament, els he vist actuar i em repel·lent. Es mostren competitius, poc respectuosos amb la resta de companyes. Egoistes. Potser sembla contradictori que jo pensi això de forma egocèntrica i estigui en contra dels egoistes, però és que distingeixo aquests dos conceptes: puc ser egocèntrica amb el meu pensament, veure aquesta reflexió en particular a través dels meus principis. Però puc no ser egoista en el meu dia a dia, entendre i considerar el que em diu la resta. Se’ns parla del valor de la democràcia. Bàsic. Però no se’ns pregunta què entenem per d...